čar sušija

Prvič, ko sem jedla suši, me je pustil ravnodušno. V drugo sem ga jedla zgolj zaradi družbe, brez pričakovanj in takrat je preskočila iskrica. Ko si ga sedaj zaželim, si ga običajno kar sama pripravim, čeprav niti približno ne morem trditi, da ga “obvladam”. Vsakič znova se ga lotim s spoštovanjem …

Verjetno bi me kak mojster sušija fajn “za uho”, kako si sploh drznem pisati o tako delikatni jedi kot je suši. No, bom vseeno tvegala in če se res kdo najde, se bom “vlekla ven” z izgovorom, da je tale blog vendarle zgolj moja osebna online kuharska knjiga z jedmi, ki si jih pač rada pripravljam :)


Sestavine za maki suši:

  • približno 300 g navadnega belega riža (uporabljam tako dolgozrnatega kot okroglozrnatega),
  • 2 zrezka sveže ribe (najbolje tuna ali losos),
  • rižev kis, 
  • 4 nori alge,
  • sveža kumara,
  • kos avokada,
  • sojina omaka,
  • wasabi.

Priprava:

  • Riž najprej večkrat speremo v obilici mrzle vode (vsaj 5-6x). Nato nalijemo v lonec približno 3x toliko vode kot je riža in postavimo na močan ogenj, dokler ne zavre. V vodo damo 2 žlički soli. Ogenj znižamo in pustimo, da se kuha približno 10 minut oz. dokler ni kuhan. Riža med kuhanjem ne mešamo. Ko je kuhan, ga stresemo v cedilo in na hitro oblijemo z nekaj curki mrzle vode.
  • Kuhan riž postavimo v čim večjo posodo, da se hitreje ohladi. Vmes ga nekajkrat na rahlo premešamo, da se prej in bolj enakomerno ohladi. Nato pripravimo mešanico 2 žlic vode in 2 žlic riževega kisa, ki jo enakomerno zlijemo po rižu in še enkrat premešamo.
  • Nato pripravimo nori algo, na katero damo plast riža. Na dnu in na vrhu pustimo 1-2 cm prosto. Na sredino riža damo še trak sveže ribe, lahko tudi trak kumare ali avokada. S pomočjo bambusovega prtička zvijemo v kolobar, ki ga nato zrežemo na 6 delov. 
  • Postopek ponovimo še 3-krat oz. dokler nam ne zmanjka sestavin.
  • Postrežemo s sojino omako in wasabijem. 

Zanimivost:
Maki suši so za pripravo najpreprostejši in so si zato tudi prislužili največjo slavo zunaj Japonske. Zvitki sušija so oviti v liste alg skupaj z ribami in/ali zelenjavo.
Za nadev se uporablja različna zelenjava (vasabi, kumara, por, korenje, redkev daikon, špinača, paprika, avokado …), od rib večinoma surova ali dimljena tunina ali losos, repki kozic ter ribji nadomestki (ribje ali rakove palčke), pa tudi na trakove narezana jajčna omleta. (Več o sušiju)

    Advertisements

    Komentiraj:

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

    Twitter picture

    Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

    Facebook photo

    Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

    Google+ photo

    Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

    Connecting to %s