sočni korenčkovi kolački

Med pisanjem članka o antioksidantih sem opazila, da je pogosto omenjen betakaroten*. Kot naročeno sem imela v hladilniku zajetno zalogo korenja, poleg tega sem ugotovila, da nimam na blogu še nobenega recepta za muffine … in vesela sem, da mi je uspelo ustvariti kolačke, ki si jih lahko brez slabe vesti privoščim za zajtrk ali malico ;)

Sestavine za 10 kolačkov:

  • 500 g olupljenega surovega korenja,
  • 3 jajca,
  • 100 g medjool datljev (ali suhih, ki smo jih pred tem namočili),
  • 1 čajna žlička cimeta,
  • 50 g kostanjeve moke,
  • 1 čajna žlička vinskega kamna (ali katerega drugega vzhajalnega sredstva v prahu),
  • 10 orehovih polovičk (za okras muffina).

Priprava:

  • Najprej v sekljalniku dobro sesekljamo korenje na čim manjše delčke. Datlje zblendamo v pasto. Če imamo težavo z miksanjem datljev, jim dodamo nekaj že zmletega korenja.
  • Posebej stepemo jajca in jim dodamo datlje in korenje. Še nekaj časa stepamo in vmes dodamo ostale suhe sestavine. Če se nam zdi masa še vedno preveč mokra, lahko dodamo še malo moke.
  • Maso razdelimo v 10 papirnatih modelčkov za muffine in pečemo v pekaču za muffine, da ohranijo obliko. Pečemo približno 20 minut na 170 °C, vendar priporočam, da odvisno od jakosti vaše pečice z zobotrebcem kontrolirate, ali so že pečeni.
  • Rezultat so ekstra sočni in sladki kolački.

Namigi:

  • Pomembno je, da je že samo korenje okusno, saj ta sestavina predstavlja več kot polovico mase. Peka okusa korenja ne bo spremenila, zato bodite res pozorni na kvaliteto in okus.
  • Za ekstra okus in hrustljavost lahko v maso dodamo približno 50 g grobo sesekljanih orehov.
  • Kolačke je treba postreči ohlajene, saj imajo topli preveč izrazit okus po korenju.

* Betakaroten je antioksidant, ki podobno kot ostali, preprečuje vnetja, razvoj raka ter škodo na srcu in ožilju. Za razliko od vitaminov, ki so občuljivi na visoke temperature, je priporočljivo živila, ki vsebujejo betakaroten pred zaužitjem toplotno obdelati. Ker se pri tem razbijejo rastlinske celice, naše telo betakaroten lažje vsrka. Vsrkavanje olajša tudi malo maščobe, saj je to vitamin, ki je topen v maščobi. (povzeto iz knjige Hrana kot zdravilo, F. Bohlmann in M. Ullmann)

Advertisements

Komentiraj:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s